Zahraniční obchod

Výuka je zaměřena na všeobecně vzdělávací předměty, dále se vyučují tři cizí jazyky a odborné ekonomické předměty týkající se jak všeobecného ekonomického zaměření tak i specializace na zahraniční obchod (ekonomika, ekonomika zahraničního obchodu, účetnictví, statistika, informační technologie, marketing, právo a další).
 

Absolvent byl veden tak, aby:

  • si byl vědom všech specifik zahraničního obchodu, hlavních rizik a možností zajištění těchto rizik,
  • dokázal efektivně využívat platební instrumenty v mezinárodním obchodě a pracovat s dokumenty (i v cizím jazyce) v zahraničním obchodě,
  • měl přehled o průvodních operacích v ZO a uměl tyto služby efektivně využívat,
  • vedl samostatně evidence podnikatelské činnosti,
  • vedl agendu obchodního případu,
  • znal důležité právní normy, popř. je uměl vyhledat,
  • znal práci orgánů státní správy a jejich možnosti ovlivňovat zahraniční obchod,
  • ovládal základy účetnictví a chápal jeho úlohu v činnosti podniku,
  • využíval základní marketingové metody,
  • znal problematiku manažerských činností,
  • znal makroekonomické a mikroekonomické vazby v národním hospodářství,
  • zpracovával běžné písemnosti podle pravidel normalizované úpravy na počítači,
  • pracoval s běžným základním a aplikačním programovým vybavením PC,
  • komunikoval elektronickou poštou a získával odborné informace ze sítě Internet,
  • se orientoval v organizačně-institucionálním uspořádání EU,
  • se orientoval v činnosti mezinárodních bank, pojišťoven a ostatních finančních institucí,
  • využíval základní znalosti společenské komunikace.