72 - Cestoprážky

Cestoprážky - fiktivní firma zaměřená na cestovní ruch a organizování poznávacích zájezdů do Prahy.

cp.png

Činnost FF:

  • Září 2021: Představení projektu Kompetence 4.0. Byl vybrán předmět činnosti, schválen název a právní forma firmy. Dále se diskutovalo o logu fiktivní firmy, byl vyhlášen konkurz. Žáci se seznámili s obsahem modulu č. 1 a sestavili návrh zakladatelského rozpočtu.
  • Říjen 2021: Žáci se zúčastnili exkurze do Prahy, aby se jim lépe plánovala činnost fiktivní firmy. V první části exkurze se stali sami průvodci, v druhé části měli možnost vyslechnout si komentovanou prohlídku profesionálního průvodce. Logo firmy je ve fázi grafické přípravy, došlo k nákupu tiskárny. Žáci byli seznámeni s pracovními listy č. 3 a 4 modulu 1.
  • Listopad 2021: Žáci dořešili poslední nákupy, proběhla výběrová řízení na určité produkty. Pracovali s pracovními listy 5, 6 a 7, diskutovali o profesních mapách, které si vytvářeli. Dále se žáci přihlásili do e-learningu polštiny a zúčastnili se on-line semináře Průmysl 4.0 a IoT. Žáci začali pracovat na přípravě prezentace firmy na prosincovém ratingu.
  • Prosinec 2021: Příprava prezentace na 1. rating firem – podklady, poslední úpravy a nácvik. Po ratingu následovalo zhodnocení. Ve firmě proběhla diskuze, jak ještě zlepšit činnost firmy. V rámci modulu 2 pracovali žáci s listy 8, 9, 10 a 11.
  • Leden 2022:  Dokončení modulu č. 2 – práce s pracovními listy 12, 13 a 14 (Počítačová grafika, Moderní komunikační technologie, Počítačové a digitální technologie v profesích). Prezentace jednotlivých pracovních listů a nácvik soft dovedností. Modul č. 3 – Finanční gramotnost a finanční řízení firmy. Žáci diskutovali o plánovaném rozpočtu firmy, rozdělení úkolů do příštího setkání.
  • Únor 2022: Žáci se v průběhu února seznámili s pracovními listy modulu 3 – 16 až 18 (Zahraniční obchod, Přeshraniční trh práce, Podnikatelská a zaměstnanecká legislativa), pracovali s pojmy import, export, přeshraniční obchod, připravovali návrh pracovní smlouvy pro grafika firmy. Dále absolvovali několik lekcí polštiny. Žáci plánovali konkrétní nabídky zájezdů a jejich ceny.
  • Březen 2022: Žáci se v průběhu března seznámili s pracovním listem modulu č. 4 – 19 (Obchodní a zaměstnanecká etika), pracovali s pojmy etický kodex, Londýnský institut podnikatelské etiky, Etický kodex člena Hospodářské komory ČR. Dále absolvovali několik lekcí polštiny v multimediální učebně. Žáci se začali připravovat na 2. rating FF, rozdělili si úkoly v rámci několika skupin a pokračovali v práci na webových stránkách.
  • Duben 2022: Žáci pracovali s pracovními listy 20 a 21 modulu č. 4 (Firemní kultura a Profil zaměstnance, živnostníka a firmy). Zúčastnili se lekce polštiny vedené panem Patalasem (multimediální učebna). Dále se připravovali na rating fiktivních firem v Liberci (žáci vypracovali konkrétní nabídky zájezdů, navrhli propagační materiály, dokončili webové stránky). Zástupci firmy prezentovali nabídku na veletrhu FF.
  • Květen 2022:  Žáci se na začátku měsíce zúčastnili další exkurze, kterou si sami naplánovali a zorganizovali. Dále byli seznámeni s pracovními listy 22 a 23 modulu č. 4 (Prezentace a sebeprezentace, Zásady elektronické komunikace) a s pracovními listy 24 a 25 modulu č. 5 (Změny na trhu práce a v podnikání, Kompetence potřebné pro zvládnutí změn v důsledku Průmyslu 4.0. Na konci měsíce se žáci začali připravovat na závěrečný test.
  • Červen 2022:  Žáci absolvovali závěrečný test a obdrželi certifikáty. Proběhlo zhodnocení celého projektu, žáci diskutovali o tom, co se povedlo a ve které oblasti by se mohli zlepšit. V závěru června se žáci vydali na poslední exkurzi do Prahy, čímž byl projekt ukončen.

Zpět na výpis