Vídeň 2018

Exkurze němčinářů z O3.B a O3.D

Ve čtvrtek a pátek 14. 6. - 15. 6. se skupiny tříd O2.B a O2.D vydaly na jazykovou exkurzi do Vídně. Počasí nám vyšlo a cesta proběhla bez problému. Ubytování jsme měli přímo v centru Vídně a kousek od Hlavního nádraží. První den jsme mohli vidět Belveder, Karlskirche, Karlsplatz, Hundertwasserhaus a Hundertwasser Village což pro nás bylo asi nejvíce zajímavé, protože nic takového jsme nikdy neviděli. Po celém dni jsme už jen nasedli na metro, jeli na ubytování a těšili se na druhý den.

Následující ráno jsme si už zabalili všechny věci, opustili apartmány a vydali se vstříc dalšímu poznávání Vídně. První zastávkou byla vídeňská radnice, kterou se nechali inspirovat architekti radnice liberecké,  vídeňský parlament, který se až do roku 2021 rekonstruuje, takže jsme z něj moc neviděli, kostel Minoritů ze 13. století, jehož návštěva byla pro nás zážitkem.. Dále nás čekal nejnáročnější úkol z celé exkurze, výstup na Stephansdom. Schody byly nekonečné, ale zvládli jsme to a ten výhled stál za to. Viděli jsme celou Vídeň včetně Prateru nebo spalovnu a teplárnu od Friedensreicha Hundertwassera. Po krátkém odpočinku z našeho výkonu jsme se vydali k hotelu Sacher a k Albertině, dále k Císařské hrobce až jsme došli k zrcadlově stejným muzeím, které stojí naproti sobě a jsou to opravdu dvojčata. Jedno je uměleckohistorické a druhé přírodovědecké a mezi nimi je obrovská socha Marie Terezie.  Naší poslední zastávkou byl Hofburg, kde jsme měli i poslední referát, které měl připravený každý žák na určitou památku. Nakonec jsme dostali náš poslední, dvouhodinový rozchod. Pak jsme se jen vydali vyzvednout zavazadla na hotel a šli jsme na nádraží. Do Prahy na Černý most jsme dorazili kolem půl dvanácté a tím skončila naše exkurze.

Za obě třídy bych chtěla poděkovat paní učitelce Ing. Monice Saifrové a Mgr. Kateřině Kozelkové za zrealizování této exkurze a za krásné zážitky.

Tereza Kleinerová, O2.B

Ve čtvrtek brzy ráno jsme vyrazili na cestu do Prahy. V 8:15 jsme se společně s třídou O2.B a paní Saifrovou a Kozelkovou sešli na Černém Mostě a metrem dojeli do Prahy na hlavní nádraží, odkud nám jel přímý vlak do Vídně. Všichni jsme se dlouhé cesty obávali, ale díky komfortu, který RegioJet během cesty poskytl, nám cesta utekla rychle a cítili jsme se pohodlně. Asi po 4 hodinách cesty vlakem jsme dorazili do Vídně a vydali jsme se hledat naše ubytování. Potom jsme vyrazili objevovat první památky Vídně. Každý z nás měl k jedné z památek připravený referát. Jako první jsme navštívili obrazárnu Horního Belvederu. Potom jsme pokračovali ke Karlskirche a Hundertwasserhaus.

Když jsme se dostali do jedné části, kde to žilo trochu jinak než památkami, měli jsme rozchod. Většina z nás vyrazila na večeři. Potom jsme se metrem přesunuli zpět na ubytování. Další den jsme navštívili mnoho dalších zajímavých památek. Například Vídeňskou operu. Druhý den už jsme měli více volna, tak jsme všichni byli o něco spokojenější. Nakonec jsme došli zpět na ubytování, kde jsme si vzali zavazadla a došli na nádraží, odkud nám jel vlak do Prahy. V Praze nás každého vyzvedl jeden z rodičů a jeli jsme domů. Všichni jsme byli vyčerpaní, ale výlet do Vídně se nám moc líbil! :)