O3.B – cesta do Bretaně

Výměnný pobyt s lyceem Le Kreisker (Saint-Pol de Léon, Francie)

Ve dnech 13. – 22. 10. 2017 proběhla druhá fáze projektu spolupráce naší školy s lyceem Le Kreisker ve francouzské Bretani. Naši studenti vyjeli do Saint-Pol de Léon, kde strávili týden plný zážitků. Bydleli v rodinách svých francouzských přátel, ochutnávali místní speciality, jezdili na výlety a při zpáteční cestě se nechali okouzlit opatstvím Mont Saint-Michel a památkami Paříže.

Projekt měl studentům poskytnout příležitost zažít na vlastní kůži kulturu jiné země, měl jim dát příležitost komunikace v cizím jazyce v autentických situacích, měl je motivovat k dalšímu cestování a objevování.  Podle nádherné zpětné vazby, kterou od nich dostávám, věřím, že mise byla splněna J

Michaela Baloghová, třídní učitelka

Výlet plný zážitků

Ve dnech 13. až 22. října 2017 jsem se zúčastnila výměnného studijního pobytu v jedné z pro mě nejhezčích cizích zemí, a to ve Francii, konkrétně v oblasti Bretaň.

V úvodu je vhodné uvést, že tento výlet byl vlastně pokračováním společných vzájemných výměnných pobytů se studenty ze školy Lycée Notre-Dame du Kreisker. Studenti dané školy byli v našich rodinách ve dnech 30. 3. – 6. 4. 2017 a jejich návštěva měla, a to i z jejich pohledu, velký úspěch. Z uvedeného důvodu jsem se na náš francouzský týdenní pobyt opravdu těšila.

Cesta za našimi korespondenty, v mém případě tedy za francouzskou Monou Plun, byla sice dlouhá, ale my jsme si společně se spolužáky zpívali i povídali, tudíž nám hezky utekla. Po příjezdu jsme byli přiděleni do jednotlivých rodin, já tedy k Moně, a tak začalo mé poznávání nové kultury, zvyků, chutí, přírody i objevů přímořského podnebí Bretaně.

Během pobytu jsem navštívila místní pláže, poznala francouzský systém školní výuky, množství památek v okolí, krásy přístavního města Brestu s návštěvou mořského světa a ochutnala mnoho nových chutí, zejména musím ocenit zvláštní chuť palačinek Crepes.

K věcem, které bych na našem výměnném pobytu velmi kladně hodnotila patří návštěva mnoha historických měst, skvělá francouzská kuchyně i celková upřímná a bohatá pohostinnost „mé“ dočasné rodiny. Současně pro mě byla velkým zážitkem i závěrečná návštěva Paříže nebo nezaměnitelné Hory svatého Michala v Normandii.

Danou školní akci hodnotím velmi kladně a přeji i ostatním studentům úspěšné pokračovaní tohoto projektu.

Kateřina Soukalová, O3.B

Vydařená spolupráce O3.B

Třída O3.B s třídní učitelkou paní Mgr. Baloghovou se již přes rok účastní spolupráce s třídou studentů z lycea ve francouzském městečku Saint-Pol-de-Leon. Po úspěšném pobytu francouzských studentů v Jablonci nad Nisou na konci března minulého roku přišel čas, aby i naši studenti navštívili své korespondenty ve Francii.

V pátek 13. 10. 2017 třída O3.B i s učitelským doprovodem, Mgr. Michaelou Baloghovou a Mgr. Martinou Linkovou, odjela na svou desetidenní cestu. Ihned po příjezdu byli studenti ubytováni v rodinách svých korespondentů. Studenti měli možnost poznat francouzskou kulturu z první ruky.  V rámci společného programu navštívil přístavní město Roskoff, ostrov Ile de Batz, akvárium Oceanopolis nebo si zkusili udělat francouzské palačinky v kantýně lycea. Také v rodinách studenti nasbírali spoustu nových zážitků. I proto bylo páteční loučení dlouhé, ale se slibem dalšího shledání se mohli studenti i s doprovodem vydat na cestu zpátky.

S krátkou zastávkou na Mont-Saint-Michael dorazili večer do Paříže, kde také strávili následující den. Prohlédli si nejznámější památky, nakoupili suvenýry a připravili se na cestu zpátky do České republiky.

I tentokrát se spolupráce vydařila a vše proběhlo bez větších problémů. Všichni přijeli spokojení a plní zážitků. Podobnou výměnu doporučují všem, kteří se chtějí zlepšit v jazycích, anebo jenom nasbírat nové zkušenosti a poznat, jak se žije za hranicemi České republiky.