LYŽAŘSKÝ KURZ V RAKOUSKU 2024

Týden v Alpách plný slunce!

V pondělí 11.3. jsme se všichni sešli na Horním náměstí a v devět hodin se vydali na dlouhou, ale velice zajímavou a zábavnou cestu. Jeli jsme cca 10 hodin a cestou jsme se bavili písničkami na přání. Kolem šesté hodiny jsme dorazili na místo určení a ubytovali se. Poté jsme snědli výbornou večeři-kuřecí plátek s rýží. Samozřejmě jsme se nemohli obejít bez večerní přednášky a plánování celého týdne. Potom nás čekal shrnující kvíz, kde se rozhodlo, kdo pozorně poslouchal. Pondělí pomalu končilo a my jsme rádi ulehli do měkkých postelí.

Každý den byla snídaně v 7:45. K snídaní byl švédský stůl, takže se každý posilnil tak, jak potřeboval. V 8:30 jsme vyrazili poprvé do lyžařského střediska. První pokus nám nevyšel, a tak jsme popojeli ještě o kus dál. Celý týden jsme měli krásné počasí a jezdilo se opravdu skvěle. Nejdříve jsme se trošku rozjezdili a rozřadili se do skupin. Poté jsme už jezdili ve skupinách. Samozřejmě nemůžeme zapomenout na pauzu na oběd. Kolem čtvrté hodiny jsme skončili a vyrazili na cestu zpět. Bohužel jsme se museli stavit nemocnici, protože žádný lyžařský kurz se neobejde bez zranění. Ale vše dobře dopadlo i když s menší sádrou. Hned jak jsme přijeli byla večeře, opět výborná a šup do peřin.

Ve středu jsme vyrazili do střediska jménem Sillian, kde se jezdilo taky skvěle. Hned jak jsme vyjeli lanovkou nahoru, čekala nás překrásná panoramata. Výhledy do údolí a do okolních krajin. Dnes nás paní učitelky natáčely, abychom věděli, co na našem lyžování zlepšit. Při pauze na oběd jsme si mohli vyzkoušet mluvení německy přímo s obsluhou. Ale bohužel ani dnes jsme se neobešli bez zranění, při pohledu na vrtulník se nám trošku sevřel žaludek. Naštěstí vše dopadlo opět dobře. Jako večerní program jsme probírali naše krasojízdy a poučili se ze svých chyb. Pak už jsme měli zasloužené volno.

Už jsme skoro u konce našeho výletu, ale my se nevzdáme a vyrážíme na další dobrodružství na svahy. Počasí nám opět přálo a užili jsme si krásné výhledy do krajin. Bylo dobré, že jsme mohli sjíždět sjezdovky všemi směry a projet si tak různé tratě s různou obtížností. Dneska už jsme byli bez zranění, takže jsme si všichni pořádně oddychli. Večer nás čekali společenské hry, u kterých jsme se všichni nasmáli. A samozřejmě diskotéka nesmí chybět, a pak už jen balení.

Poslední den naší výpravy a my si ho užijeme na plné pecky. Dnes už pár lidí nelyžovalo, přeci jen to byl poslední den a někdo už byl unavený. Zajeli jsme pár posledních jízd, ale ještě nás čekal závod ve slalomu. Všichni si vedli skvěle. Ve tři hodiny jsme vyrazili směr ČR. Všichni uvítali to, že jsme se stavili v Mc´Donalds. V autobuse se vyhlašovali výsledky slalomu a za nejlepší fotografii. Oceněným gratulujeme. Kolem jedné hodiny ranní jsme dorazili zpět do Jablonce. Všichni si tento lyžařský kurz moc užili, ale už byli rádi, že si mohou vlézt do svých postelí. Celému učitelskému sboru děkujeme za to, jak se nám na svahu věnovaly, všechny zádrhele v klidu vyřešily, a proto to byl krásný zážitek.