Dva dny v Berlíně

Třída O2.C vyjela za krásami Berlína

Ve čtvrtek 13. června se naše třída vydala na dvoudenní exkurzi do Berlína. Ráno jsme vyjeli autobusem z Prahy a kolem dopoledne jsme s menším zpožděním dorazili do hlavního města Německa. Ihned jsme se vydali na procházku po městě. Nejprve jsme navštívili budovu Říšského sněmu, kde jsme museli projít bezpečností kontrolou. Ale vyplatilo se, za odměnu se nám naskytl nádherný výhled ze střechy parlamentu na celý Berlín. Poté jsme navštívili symbol Berlína - Braniborskou bránu a Památník Holokaustu. Následně jsme se ubytovali v malebném a klidném hotelu na kraji Berlína s velkou zahradou. Navečer jsme vyrazili do centra. Prošli jsme přes Checkpoint Charlie, který byl hraniční bránou mezi východním a západním Berlínem. V osm hodin jsme dostali rozchod na náměstí Gendarmenmarkt. Okolo desáté hodiny jsme se vydali metrem zpět na ubytování. Nečekaná výluka nás nakonec dostala až na pověstnou stanici ZOO, ale i přes tuto komplikaci jsme se v pořádku dostali na hotel. Večer už jsme všichni jenom unaveně padli do postelí.

V pátek 14. června nás opět čekal nabitý program. Po vydatné snídani jsme se projeli dvoupatrovým autobusem a poté jsme metrem přejeli i nejdelší most v Berlíně Oberbaumbrücke. Prošli jsme kolem East Side Gallery která je dnes jediným větším souvislým zbytkem bývalé Berlínské zdi. Přes 100 německých a zahraničních umělců pomalovalo tento kus zdi náměty z její historie. I přestože je tato galerie pod širým nebem pastvou pro oči každého milovníka umění, tak v člověku mrazí, když prochází okolo zdi, která na dlouhých 28 let rozdělila mnoho rodin. Odpoledne jsme navštívili ještě několik pamětihodností včetně Berlínské televizní věže, která je nejvyšší volně stojící stavbou v Evropské unii. Další rozchod jsme dostali na Alexanderplatz, kde jsme měli možnost koupit si jídlo na cestu zpátky. Většina z nás však využila tuto pauzu k návštěvě Primarku :)) Okolo čtvrté hodiny jsme se rozloučili s krásami Berlína a nasedli jsme na autobus zpátky do Prahy.

Za celou třídu bych chtěla poděkovat paní učitelce Kotkové a paní učitelce Kozelkové za nádherný výlet.