„Build Your Digital Identity“

„Build Your Digital Identity“

Mezinárodní projekt

Od začátku letošního školního roku byli žáci O3.D zapojeni do mezinárodního projektu týkajícího se vytváření a fungování digitální identity. O první aktivitě projektu, kterou byla návštěva francouzských studentů v Praze, kde je v angličtině provázeli naši studenti, jsme již na školních stránkách informovali v říjnu. Druhá fáze projektu probíhala od listopadu do března online a v rámci této fáze se uskutečnila tři online setkání s žáky z partnerských škol ve Francii a v Německu.

Online videokonferencím předcházel krok, při kterém si všichni účastníci nejprve vypracovali MBTI osobnostní test v angličtině a podle výsledných profilů byli rozděleni do devíti skupin společně s francouzskými a německými žáky. V listopadu proběhlo první online setkání členů těchto skupin. A žáci dostali za úkol prozkoumat pracovní trh v regionu s cílem zjistit, jaké hodnoty komunikují místní firmy prostřednictvím svých webových stránek a sociálních sítí. Na základě těchto zjištění museli žáci vytvořit myšlenkové mapy hodnot firem, které následně prezentovali při druhé online videokonferenci.

V závěrečné části projektu každá skupina musela vytvořit fiktivní firmu, jejíž náplň podnikání vycházela ze společných hodnot skupiny. Žáci měli za úkol se dohodnout se svými zahraničními partnery na předmětu podnikání (produktu nebo službě), jménu firmy, jejím logu, sloganu a prostředcích komunikace s potencionálními zákazníky (webové stránky, sociální média). Během posledního online setkání jednotlivé skupiny prezentovaly firmy (např. firmu na prodej sportovních produktů, cestovní kancelář, realitní kancelář, firmu vyrábějící umělou kůži z ananasu, nebo firmu produkující ekologické nádobí).

Platformami pro komunikaci během projektu byly Padlet, Taskcards, Teams a Instagram. Žáci si museli během projektu poradit s problémy v komunikaci mezi sebou a jejich zahraničními partnery. Potýkali se s kulturními odlišnostmi, ale také s obyčejnou leností některých účastníků. Kladně žáci hodnotili samotné téma projektu a práci se sociálními médii nebo vytváření webových stránek jejich fiktivních firem. Někteří ocenili možnost lépe poznat sebe sama v osobnostním testu a možnost komunikovat v angličtině se zahraničními studenty. Vyučující zapojení do projektu oceňují fakt, že žáci dotáhli práci úspěšně do konce.

Mgr. Tampierová Lenka a žáci O3.D

Kalendář termínů

<března 2024>

PoÚtStČtSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31